Zes beïnvloedingsprincipes
Robert Cialdini was benieuwd waarom hij zich toch altijd liet overhalen om dingen te kopen die hij helemaal niet nodig had. Om daar achter te komen heeft hij zich ondergedompeld in de wereld van fondsenwervers, autoverkopers en reclamemensen om te leren hoe zij mensen overtuigen. Daar zitten namelijk de experts op dat terrein! Hetgeen hij daar heeft geleerd heeft hij samengevat in zes lessen. Ik kan u dit boek van harte aanraden om zelf te lezen, maar u kunt zich ook in korte tijd laten bijpraten over hoe deze lessen in het sociaal domein toegepast kunnen worden. Is beïnvloeden onethisch? Daar valt natuurlijk het nodige over te zeggen. Ik kan u verzekeren dat u de hele dag door mensen beïnvloed wordt. U kunt dat maar beter bewust doen, dan kunt u in ieder geval de ethische afweging maken.
Voor wie?
Deze workshop is geschikt voor iedereen in het sociaal domein die invloed wil uitoefenen. Of u nu klantmanager, consulent, kwaliteitsmedewerker, teamleider of beleidsmedewerker bent, deze kennis komt altijd van pas!
Inhoud
Tijdens deze online workshop behandelen we de volgende onderwerpen:
- U maakt kennis met de zes technieken waarmee u mensen kunt beïnvloeden.
- U leert deze technieken herkennen. Ziet u hoe vaak u wordt beïnvloed zonder dat u het door heeft?
- U gaat aan de slag met het (nadenken over) het toepassen van deze technieken in uw eigen werk.
Praktische informatie
Datum
18 augustus 2020 van 13:30 – 15:00 uur.
Zoom
De sessie vindt plaats via Zoom. Wij gebruiken de beveiligde, professionele versie. Om deel te nemen, hoeft u zelf geen account aan te maken bij Zoom maar alleen de applicatie te installeren. U deelt dus geen gegevens via Zoom. We sturen u uiterlijk 2 dagen voor de online bijeenkomst een link en zorgen voor een duidelijke instructie. Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Expert
De online workshop wordt verzorgd door Evelien Meester.