Factsheet inkoop jeugdhulp

row-655819__340

Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de jeugdhulp en schakelen jeugdhulpaanbieders in voor de uitvoering. De gemeente moet belangrijke keuzes maken: hoe de toegang tot jeugdhulp wordt geregeld, welke hulp aanbieders leveren en op welke manier de hulp wordt bekostigd. Als de gemeente deze keuzes heeft gemaakt, kan zij in het inkoopproces afspraken maken met aanbieders en contracten afsluiten.

In de praktijk zijn er tal van bijkomende overwegingen die meespelen bij het inrichten van het inkoopproces. Bovendien kunnen gemeenten meerdere inkoopprocessen inrichten voor verschillende soorten hulp. Dit korte overzicht gaat niet in op de manier waarop gemeenten hierin tot een onderbouwde keuze kunnen komen. Het document geeft de belangrijkste opties weer in het inkoopproces en schetst de voor- en nadelen. Het is bedoeld om gemeenten en andere organisaties inzicht te geven in het inkoopproces

Download hier de factsheet https://www.nji.nl/nl/Download-NJi/Publicatie-NJi/Inkoop-jeugdhulp-door-gemeenten-Hoe-zit-het.pdf

Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

artikelen SDO
Summer Koster

Participatie van jongeren bij beleid

Kinderrechtenorganisaties deden recent weer opnieuw de oproep aan gemeenteraden om jongeren te betrekken bij de ontwikkeling van beleid. Dit signaal is de afgelopen jaren vaker

Read More »