Het bespreekbaar maken van geluidsopnames

Delen op Social Media

Leestijd: < 1 min.

Koffie of thee? Geluidsopname?

Het gebeurt regelmatig, dat je een gesprek hebt met een client, gezin of inwoner en dat er geluidsopnames worden gemaakt, dat mag maar hoe bespreek je dat met elkaar? Heb je ervaring met het delen van geluidsopnames? Hoe heb je dit opgepakt en wat zou jouw helpen om het gesprek over geluidsopnames aan te kaarten? De ombudsman deelt enkele tips over de mogelijkheden en het bespreekbaar maken van geluidsopnames. Zie onderstaande link voor praatplaat

TIPS

  1. Wees open en informatief; bespreek de mogelijkheid van geluidsopnames maken bij de start van een gesprek.
  2. Maak duidelijke afspraken met elkaar; wat verwacht je van elkaar en waar worden de geluidsopnames voor gebruikt?
  3. Vertrouw op eigen professionaliteit en sta open voor het gebruik van geluidsopnames.

https://www.sociaalweb.nl/cms/files/2020-05/handreiking-geluidsopnamen-def.pdf

Ontdek meer

Het recht op klagen

Leestijd: 2 min. Een pleidooi voor een lerende organisatie waarin het recht om te klagen onderdeel is van het ontwikkelproces. Veel professionals hebben

Lees verder »

Waarderend veranderen

Leestijd: < 1 min. Organisatie- en teamontwikkeling zijn natuurlijke onderdelen geworden van het werk van leidinggevenden. Appreciative Inquiry is een onderzoekende manier van veranderen

Lees verder »

Volledige overzicht bekijken?

Klik op de onderstaande knop